רשימת קיצורי מקלדת

10 הדברות לגולש המתחיל

עשרת הדברות לגולש המתחיל

כמו בכל התחלה של תחביב חדש בחיים יש דברים שלא מודעים אליהם כשמתחילים ואז לומדים על בשרנו את הטעויות. כאן ניתן את 10 הדברות לגולש המתחיל, טיפים וכלים שימושים על דברים שכדאי לדעת וממה להימנע:

  1. ליין אפ - שימו לב למיקום שלכם במים, חשוב לתפוס מקום גלישה לא צפוף בגולשים על מנת להימנע מלהפצע ולפצוע, שחרור הגלשן שלכם על גולש אחר כשגל שוטף אתכם או יכולת תמרון מינימלית יכול להוביל לדריסה ופגיעה של הגולשים מסביבכם. יש הרבה חוסר שליטה בגלשן כשמתחילים לגלוש ולכן מומלץ ללמוד היטב את הבסיס ורק ברגע שמרגישים שליטה מספקת בתנועה על הגלשן ובגלשן עצמו אפשר לעבור למים של הגדולים, ללין אפ.
  2. בחירת גלשן - טעות שחוזרת על עצמה אצל המון גולשים מתחילים היא בחירת גלשן מתקדם כשרמת הגלישה היא עדין בסיסית, גולשים שהניסיון שלהם בגלישה הוא שיעור בודד או כמה שיעורי גלישה על גלשן סופט מוכנים לרכוש לעצמם גלשן כשהרצון הוא מעבר למשהו מקצועי יותר, הבעיה היא שהבחירה היא בדר"כ גלשן עם נפח ומידה קטן כשהצורך האמיתי הוא הפוך, כלומר גלשן מציף עם הרבה נפח. זה מבאס כשזה קורה מכמה סיבות, הראשונה היא שמאוד מאוד קשה למי שמתחיל להצליח לגלוש על גלשן שהמידות והנפח שלו קטנים, זה הרבה פחות יציב ומציף ובסופו של דבר מוביל לתסכול, הסיבה השנייה היא שהעלות של גלשן היא בין כמה מאות לכמה אלפי שקלים, תמיד אפשר למכור את גלשנים שקונים, אבל כל ההתעסקות מורידה את הרצון להמשיך לגלוש. לכן המלצה שלי, תתייעצו עם המדריך שלכם לפני שאתם הולכים לקנות גלשן.
  3. גובה הגלים - כשמתחילים לגלוש יש הערכה לא נכונה של גובה הגלים וזאת מסיבה פשוטה, גובה הגל נמדד על ידינו ביחס למה שקורה ב-" face " של הגל ושוכחים שגולשים מעריכים את גובה הגל מהחלק האחורי שלו שהרבה יותר נמוך ובגלל זה לפעמים גל שנראה כמו 3 מטרים הוא בעצם בגובה 1.5 מטרים.
  4. חוקים בים - בטיחות בים היא דבר חשוב ולכן ישנם כמה כללים שחשוב להקפיד עליהם, חוקים מוסכמים על ידי גולשים בקרב קהילת הגולשים ועוזרים לנו גם לכבד אחד את השני בים וגם למנוע תאונות בין גולשים. רוב הגולשים המתחילים לא מודעים לכללים ולכן אנחנו דאגנו לצרף מאמר שמסביר הכול על אותם כללים, אפשר למצוא אינפורמציה בקישור הבא:
  5. מושגים -רוב הגולשים המתחילים נחשפים ללקסיקון "גולשי" כשהרבה מהמושגים הם באנגלית וכאן מתחילות טעויות מצחיקות, כמה דוגמאות: ליש=לישט, גולשים=גלשנים, גולשות=גלשניות, חרבות=סנפירים....
  6. אוכל - לפני הכניסה למים כדאי לאכול משהו לא כבד מידי, כי מניסיון, זה עולה! תקפידו לאכול משהו קטן שייתן לכם מספיק אנרגיה לאימון גלישה, אנחנו ממליצים על אוכל כמו בננות, תמרים ולא ארוחה רצינית.
  7. מי שרוצה לאהוב גלישה מהפעם הראשונה - גלישה נותן רושם שזה ספורט קל כשמתבוננים מבחוץ, אומנם זה לא כך, הים הוא מאוד עוצמתי, כוח שהרבה יותר גדול מהכוח שלנו, אם יש באפשרותכם הכספית מומלץ להתחיל משיעור גלישה עם מדריך מוסמך בו תקבלו בסיס מאוד שימושי להמשך כל החוויה שלכם בתור גולשים ואם אין באפשרותכם הכספית תמיד אפשר להשכיר גלשן לימודי ולהתחבר עם איזה גולש בחוף שיעזור בכמה טיפים.
  8. הגלשן הראשון שלי - קניתם גלשן חדש הנה עצה ששווה לכם הרבה כסף שיתבזבז על תיקונים, תקנו לגלשן שלכם גרב שתשמור עליו או לחילופין תיק לגלשן- "קייס", לוקח זמן ללמוד את המקום במרחב שהגלשן תופס כשאנחנו נושאים אותו לים, הוא לרוב מקבל מכות בחדר מדרגות, המנקה מפילה לכם אותו בטעות ....אתם תראו שבים הוא לא חוטף בכלל פיצוצים אלה רק ביבשה, זה בדוק!
  9. משקפת וכובע ים - להרבה קשה להתמודד עם השיער שעף לכל כיוון, למים המלוחים שנכנסים לעיניים, חשוב מאוד לדעת שמשקפת זה לא בטיחותי בספורט אקסטרים כמו גלישה, אם זה נשבר תוך כדי גלישה, הפלסטיק יכול לפצוע לכם את העיניים, שדה הראיה קטן, לגבי כובע ים עדיף לכם לוותר עליו יש כובעים מעולים לגלישה שנשארים על הראש ומגנים מפני השמש וגם נראים הרבה יותר טוב.
  10. הים הוא החזק מכולם - זכרו להיכנס לים עם ביטחון עצמי ומחשבה, אבל תמיד לכבד ולהעריך את הים, הוא הרבה יותר חזק מאתנו לא משנה מה נעשה ולכן חשוב לזרום איתו ולא לנסות להתנגד לו, לפחד אבל לא להיכנס לפאניקה. גם אם ערבל אתכם גל כמה שניות מתחת למים אל תלחמו בים, תנו לעצמכם כמה שניות ומיד תצופו בחזרה כלפי מעלה.
 
WEBBED BY TOOLBOX
© 2024 ALOHA SURF SCHOOL - כל הזכויות שמורות
go TOPgo TOP