רשימת קיצורי מקלדת

כמה יעדי גלישה מומלצים לגולש המתחיל

כמה יעדי גלישה מומלצים לגולש המתחיל

בארץ ישראל יש גלים מעולים לכל מי שמתחיל לגלוש, אומנם כשמגיעים לרמה גבוהה יותר בגלישה, לאחר התמדה רבה ומעבר לגלשן מתקדם הולכים ומחפשים אחר אתגר גדול יותר, יש רצון לחוות את עוצמתם של גלים גבוהים יותר ועוצמתיים יותר, להרגיש את האוקיינוס, ואז עולה השאלה מהו המקום הכי טוב להתחיל בו את טיול הגלישה הראשון , הדרישות הם בדרך כלל, קרקעית ידידותית העשויה מחול ולא מריף,גלים לא גבוהים מידי, מים חמים ועוד קריטריונים שמקלים על גולש שמתחיל. כאן תוכלו למצוא את ההמלצות שלנו לחופים שכדאי לטוס אליהם לטיול הגלישה הראשון.

יעדי גלישה מומלצים:

סרילנקה -
מדינה טרופית ביבשת אסיה הממוקמת ליד החוף הדרום-מזרחי של תת היבשת ההודית, ידועה בשל מזג האוויר נהדר לחופשה המלווה בטמפרטורה של כ-26-29 מעלות צלזיוס ובלחות קצת פחות אהובה, אידאלית לגלישה בלי חליפה,המים חמים ונעימים כ-27 מעלות תמיד.
האי סרי לנקה מוקף במי האוקיינוס ההודי ומפורסם בעיקר בחופים שמקבלים גלים המתאימים למגוון רחב של רמות גלישה, מקום פסטוראלי של טבע ולכן נחשב כמוקד גלישה פופולארי בעולם. הגלים הטובים שמגיעים לחופי סרילנקה נוצרים עקב מערכת פעילה באזור שמצפון לקוטב הדרומי, מערכת זו גורמת ליצירת גלים המכים בחופי סרילנקה ומאפשרים גלישה לאורך כל השנה, אומנם יש לבחור בקפידה באיזה צד של האי בוחרים לגלוש, בחודשים דצמבר ועד אפריל הגלישה המומלצת היא בצד הדרום מערבי ובחודשים מאי ועד אוקטובר הצד של החוף הדרום מזרחי.
בחופי סרילנקה אפשר למצוא חנויות גלישה אבל אי אפשר למצוא בהם יותר מדיי, בעיקר דברים מאוד בסיסיים, לכן מומלץ לעבור בקולומבו שזאת העיר הגדולה ביותר ומרכז העסקים של סרילנקה ולמצוא מגוון רחב של ציוד גלישה במחירים אטרקטיביים.
בצד הדרום מזרחי של האי ניתן למצוא את החוף Arugam Bay שמפורסם בזכות הגלים שלו,  הגל מאוד ארוך ונשבר לימין אבל יש לקחת בחשבון קרקעית בעלת אופי שוניתי (reef) ,ניתן למצוא עוד שני חופים מפורסמים בצמוד ל-Arugam Bay אחד מהם הוא Pottuvil, הידוע בגלים יותר אגרסיביים, דרופ תלול יותר, גלים עם שבירה צינורית, גל מהיר, מתאים יותר למי שכבר בטוח בגלישה שלו ויודע מה הוא עושה.
מי שמתחיל ורוצה לקחת את הגלישה יותר באיזי, בסמוך ל" point Arugam Bay" ניתן למצוא את ה- ""Baby Point, חוף שיותר ידידותי למתחיל, גלים פחות אגרסיביים וים קל יותר להתמודדות, מי שגולש מתחיל יצליח להסתדר שם מצוין.

סרילנקהסרילנקה

בצד הדרום מערבי של האי אפשר למצוא עיירת גלישה בשם Hikkaduwa, עיירה זו היא העיירה המרכזית בצד הדרום מערבי,שם תוכלו למצוא גלים שנשברים גם לימין וגם לשמאל, השבירה היאצינוריתומהירה אך עדין טובה למתחילים, הקרקעית היא שוניתעדינה יחסית, ניתן למצוא באותה רצועת חופים במרחק של כ-700 מטרים מבנה קרקעית חולית, לא מעט תיירות, מסעדות, מסיבות, בתי ספר לגלישה ועוד אטרקציות, הים גם הוא מרתק ומאוכלס ע"י צבי ים שבאים לבקר בין גל לגל, מקום מאוד כיפי ומומלץ.

 

ביאריץ - Biarritz - צרפת

עיירה שנמצאת בדרום מערב צרפת חופיה פוגשים את האוקיאנוס האטלנטי, מקום משגע! נופים של המון צמחיה וטבע, יעד זה מומלץ רק בעונת הקיץ בשל הטמפרטורה האידאלית של האוויר והמים, אפשר להיכנס לגלוש בלי חליפה בתקופה זו, בחורף קר מאוד.

זוהי רצועת חוף ארוכה שאפשר לבחור איפה לגלוש עם מבחר גדול של חופים ביניהם כמה חופים מרכזיים,grand plage, siggnoss, englet ועוד,לפעמים יש שם ימים של סוול ממש גבוהה אבל רוב הזמן הגלים בגובה מושלם בין 80 ס"מ ל מטר וחצי.

אפשר ליהנות במקום מאוכל צרפתי טוב, גבינות יין קרואסונים ואווירה אירופאית.

בקיץ הסבב התחרותי העולמי של טובי הגולשים בעולם עושה שם עצירה, ככה שאפשר ליהנות מהמון תיירים מכל העולם שמגיעים לצפות בתחרות וכמובן מחוויה מדהימה של תחרות גלישה עם הגולשים הכי טובים בעולם.

קוסטה ריקה -

לפני שנספר על הגלים הטובים שבקוסטה ריקה נספר לכם על הטבע, הנופים המהממים ושקיעות הכי יפות שתראו אי פעם.

קוסטה ריקה היא מדינה טרופית הממוקמת במרכז אמריקה ואפשר למצוא בה גלים לכל הרמות, מי הים חמימים כ-27 מעלות, מרבית החופים הם בעלי קרקעית חולית.

הגלים מתחלקים לשני סוגים עיקריים, גלים תלולים וחזקים או גלים עם שבירה יותר מתונה וקלים יותר לגלישה. 

אפשר למצוא המון חופים טובים לגלישה בקוסטה ריקה כמו: הרמוסה (החוף הכי קרוב לנמל תעופה, נמצא קרוב לחקו), פלאיה נגרהואביאנס (בצפון), פאבונס (הגל הארוך ביותר בקוסטה ריקה),דומיניקל (רצועות חוף גדולה ופתוחה עם גלים גבוהים וחזקים) ויש עוד רשימה ארוכה...

ניתן למצוא בקוסטה ריקה שלל אטרקציות נוספות כמו מסעדות ברים חנויות ובתי ספר לגלישה, אחת עיירות הגלישה הכי פופולרית לגולשים ישראליים למצוא אטרקציות מהסוג הזה הם סנתה תרזה בה חוץ מגלים מושלמים תוכלו לעשות גם המון כיף מחוץ למים.

 
WEBBED BY TOOLBOX
© 2024 ALOHA SURF SCHOOL - כל הזכויות שמורות
go TOPgo TOP